środa, 21 września 2016

Bunny Fitness Shakers

Moje nowe nabytki zakupione ostatnio na cardiobunny.com. Nie miałam żadnego to teraz mam od razu dwa. Nie mogłam się zdecydować ;). A trzeci sprezentowałam koleżance.


cardiobunny.com, 9,99 zł (cena regularna 19,99 zł)

Myślę, że na zumbę albo siłownię (aha! ...bo zapisałam się do Pure Jatomi... w czerwcu!!!) będę jednak częściej zabierała wodę butelkową, ale shakery na pewno przydadzą mi się nie raz.

niedziela, 14 sierpnia 2016

Zumba Summer Party - Mielno 2016 - 5 edycja

To już nasza zumbowa tradycja :). Jak mnóstwo innych grup tak i my kolejny raz wyruszyłyśmy do Mielna na najlepszy maraton zumbowy w Polsce! I bez dwóch zdań największe zumbowe wydarzenie w roku. Przynajmniej dla naszej grupy :).
Niespodzianki nie było - to był nasz najlepszy wyjazd (co roku stwierdzamy to samo ;). Choć sam maraton schował się delikatnie w cieniu ubiegłorocznego. Ale tylko z powodu braku dwóch instruktorów, których układy są bardzo w moim klimacie.

Jeśli chodzi o emocje.... Ten filmik chyba najlepiej je pokaże :). Oto jak 30 lipca deptak w Mielnie został totalnie opanowany przez zumboholików :D


Aż żal, że trzeba znowu czekać rok... ;)

A poniżej jeszcze klip, który Ania Dąbrowska (organizatorka) nagrała razem z instruktorami tegorocznego maratonu. Nie do końca przypadł mi do gustu, ale znalazł bardzo dużo zwolenników ;).

niedziela, 29 maja 2016

Lunch box - zakupiony!

I nie jest to żaden z tych, nad którymi zastanawiałam się kilka miesięcy temu (Wybór idealnego lunch boxa). Przyznam, że zdarzało mi się już mieć wątpliwości, czy coś takiego jak chciałam w ogóle produkują ;). Mimo, wydawałoby się, niedużych wymagań z mojej strony.
Ale nawet w tak błahej sprawie potwierdza się, że nie należy tracić nadziei. Udało się - trafiłam na opcję najbardziej zbliżoną do mojego lunch boxowego ideału ;) i na dodatek najtańszą.

Szukałam pojemnika, który nadaje się do podgrzewania w mikrofalówce i posiada co najmniej 3 komory z możliwością wyjęcia. Tadaaam: :)


Ikea, 12,99 zł (cena regularna 15,99 zł)

Dodatkowym plusem jest blokada, która zapobiega przesuwaniu się przegródek w sytuacji, gdy będziemy korzystać tylko z jednej z nich.

Minusy widzę tylko dwa. Pokrywka jest trochę powyżej przegródek, więc trzeba pilnować, aby pojemnik się nie przewracał. Jednak przy większości moich posiłków, nie powinno to stanowić problemu. I kolor - taka moja fanaberia ;P. Nie lubię zielonego, ale to jedyna opcja jaka była.

Podsumowując - znalazłam pojemnik niemal idealny :D.

niedziela, 17 kwietnia 2016

Energia i humor przez cały dzień - jak temu sprostać?

Za oknem już wiosenna atmosfera :). Uwielbiam to! W końcu zima, jaka by nie była, nie jest moją ulubioną porą roku i bardzo się cieszę kiedy dobiega końca. To też taki czas, kiedy chyba najbardziej optymistycznie patrzę na realizację moich planów, marzeń i wyzwań. Nie inaczej jest i tym razem. A, że ten rok jest dla mnie dość wyjątkowy to i te wyzwania są coraz większe.

Ale o tym, dlaczego ten rok będzie dla mnie trochę inny niż poprzednie napiszę być może następnym razem. A dziś chciałabym się skupić na tym jak pobudzić i podtrzymać energię i dobry humor, które tak bardzo napędzą nas do działania.
Wiosna jest bezdyskusyjnie piękna, ale przecież nie każdy dzień napawa optymizmem, nie zawsze chce się nam uśmiechać i nie zawsze widzimy wszystko przez różowe okulary. Jak więc sprostać temu - czasem wyzwaniu - i mimo wszystko wstać z uśmiechem i chęcią do działania?

Rano:

1. Wstań 15-30 minut wcześniej
I zyskaj czas na rozbudzenie i przygotowanie się do wyjścia bez niepotrzebnego pośpiechu. W moim przypadku jeszcze nie działa to tak jak powinno, bo o której bym nie wstała to tuż przed wyjściem z domu i tak jest szał. Ale pracuję nad tym. Dobrze sprawdza się odłożenie budzika na taką odległość, aby jego wyłączenie wymagało od nas podniesienia się z łóżka ;).

2. Poświęć kilka minut na rozciąganie
Ćwiczenia rozciągające pomogą się szybko obudzić, pobudzą krążenie krwi, a więc i przypływ energii gwarantowany.

3. Weź prysznic
Jeśli potrzebujesz szybko się obudzić, letnia woda sprosta temu zadaniu. A przy okazji doda energii.

4. Wypij pobudzający napój
Na przykład wodę z cytryną lub zieloną herbatę. Albo znajdź swój własny napój energetyczny. Zdrowy oczywiście :).

5. Zjedz wartościowe śniadanie
Nie od dziś wiadomo, że to co jemy ma bardzo duży wpływ na nasze samopoczucie. Każdy posiłek jest ważny, ale to od śniadania najbardziej zależy poziom energii w ciągu całego dnia. Pamiętaj, aby było ono dobrze zbilansowane i dostarczało odpowiedniej ilości protein, węglowodanów i tłuszczów.

W ciągu dnia:

6. Pamiętaj o odpowiedniej ilości płynów
Odwodnienie jest bardzo częstym powodem zmęczenia. Zachęcam do zapoznania się z artykułem, który przedstawia wyniki badań francuskich naukowców, których celem było sprawdzenie jaki wpływ ma ilość spożywanej wody na nasze samopoczucie - klik.

7. Włącz energetyczną muzykę
Na mnie najlepiej działa latino i od jakiegoś czasu soca. Nie dość, że drzemie w nich niesamowita energia to jeszcze od razu chce mi się tańczyć. A przy takich rytmach pobudka jest o wiele przyjemniejsza :). Nie da się ukryć, że zumba, salsa i bachata zawładnęły moim sercem.
Tutaj jeden z najbardziej działających na mój uśmiech utworów :)

Machel Montano - Like a boss



8. Traktuj niespodziewane sytuacje jak przygodę
Nie da się przewidzieć wszystkiego. Ale zamiast wkurzać się, że znowu coś nie idzie zgodnie z planem, warto podejść do tego na wesoło, potraktować jako urozmaicenie dnia... cokolwiek. I obrócić na własną korzyść. Nawet jeśli niektórym z Was wydaje się to w tej chwili niemożliwe - można się tego nauczyć. Wiem co mówię.

9. Znajdź motywujący cytat
Są takie dni kiedy wstajemy z myślą 'a niech ten dzień się już skończy'. Ale, czy naprawdę chcemy z góry skazać go na niepowodzenie? To głównie nasze nastawienie decyduje o tym, czy wieczorem zaliczymy dany dzień do udanych, czy zmarnowanych. Więc pamiętając, że czasu nie jesteśmy w stanie cofnąć, warto zawalczyć o każdy. W sieci jest mnóstwo sentencji i cytatów, które naprawdę dodają energii do działania. Wybierz ten, który działa na Ciebie najbardziej i umieść w widocznym miejscu w domu. Mój ulubiony cytat?:


10. Działaj na zmysły
Udowodniono naukowo, że jasne ubrania wpływają na to jak postrzegają nas nie tylko inni, ale i my sami. Jasne i żywe kolory kojarzą się z pozytywną energią, dlatego warto zadbać o to, aby nasze otoczenie było właśnie w takich barwach. Rzeczy z pozoru małe, nieistotne, a często potrafią wiele zmienić :).

11. Uzupełniaj witaminy
Czasem to ich niedobór odpowiada za spadek dobrego samopoczucia. W efekcie możemy czuć zmęczenie, smutek, a nawet brak chęci do życia. Aby poprawić humor powinniśmy zadbać o odpowiednie uzupełnienie zwłaszcza witamin z grupy B. Uczestniczą one w syntezie serotoniny, czyli hormonu szczęścia, dodają energii, a także łagodzą napięcie. Ponadto, w walce o dobry nastrój pomoże witamina C, która obniża poziom hormonu stresu, I nie można też zapomnieć o witaminie D. Trafiłam nawet na określenie, że te trzy powyższe witaminy nazywane są witaminami dobrego nastroju :).

Wieczorem:

12. Przygotuj maksymalnie dużo rzeczy, na których rano możesz zyskać czas
Nie zawsze jest to możliwe. Najlepiej widzę to sama po sobie. Ale staram się ogarnąć maksymalnie dużo poprzedniego dnia, aby rano nie latać jak wariatka.

13. Ogranicz ilość elektroniki
Telewizor, komputer, telefon... to wszystko powoduje rozproszenie i znacznie utrudnia odpoczynek oraz efektywny sen. W konsekwencji, rano zamiast wstać z energią, dalej czujemy się zmęczeni.

14. Wysypiaj się
Przyjmuje się, że dorosły człowiek potrzebuje przeciętnie 7-8 godzin snu. Warto o to zadbać, ponieważ niewyspanie wzmaga negatywne podejście do rzeczywistości i utrudnia normalne funkcjonowanie zarówno fizyczne jak i intelektualne.

Moi znajomi twierdzą, że nie potrzebuję specjalnych sposobów na podniesienie energii, bo nawet jak jestem niewyspana to mam jej więcej niż oni w najbardziej pobudzonym momencie dnia :D. Strasznie to miłe, ale ja też miewam słabsze dni i szukam sposobów na energetycznego kopniaka ;). Te powyższe bardzo często potrafią sprostać temu zadaniu :).